Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Jag är iaf ingen superkvinna!

Skrivet:    ·  Relation, Vardag
Det här med att hitta sin livspartner och att leva ihop utan en massa motgångar går nog inte. Jag känner nog inte ett ända par som jag vet, som inte har grälat om småsaker. 
Man vill visa alla andra att, vi är så perfekta för varanda. Att jag som tjej tillåter x-box spelande hela dagarna och serverar middag i soffan åt han. Att han ska skryta om vilken underbar tjej jag är. Nej, det kan jag inte säga att jag är.. inte ofta iaf ;)

Men nu till saken som jag tänkte skriva om, och framförallt berömma Blondinbella om.
Hon skrev här om dagen ett inlägg om att hon hade sett bl.a på fb att någon hade skrivit att hans partner, som hade fött två barn och bildat familj med, inte gnällt eller vart sur en ända gång!
Jag bara WHAT???!!! Hur går det till då eller? Värdens superkvinna skulle jag nog säga att hon är om det nu stämmer.
Men för att citera Bella:
"Själv har jag åkt till psykakuten två gånger under min tid med Odd, jag har stundtals varit en våt fläck i hans famn och säkert gnällt massor så att det ryker ur Odd öron."

"Jag tror att en av framgångsfaktorerna med att Odd och jag fungerar så bra ihop var att vi sänkte garden direkt mot varandra och tillät oss vara dom vi är. Vi är både ett Chips och dipp-par men också ett par som har väldigt höga mål och stöttar varandra i det."

"Jag tror att det är viktigt att våga vara en person som gnäller, är ledsen och arg i en relation. Det tyder ju på en trygghet. Att man vågar vara urbalans. Få avreagera sig på hemmaplan när allt annat i ens liv går i 110 (var annars ska man ladda batterierna?)."
 
Med detta så vill jag säga att man ska visa alla sina sidor till sin partner, framförallt att våga att göra det.
Jag vet att jag kan vara super gnällig, envis som ett litet barn när det gäller vissa saker. Alla har sina brister, det får man leva med. Sedan om jag och Rickard klarar av att hantera varandra när vi har våra dåliga dagar, det är något som vi behöver bygga på. Under ett år så har vi både vart med om nya utmaningar som vi inte visste hur vi skulle reagera på. Flyttat ihop, flyttat till hus, skaffat Jack. Det blev för mycket på samma gång. Just nu känns det skönt att vi fokuserar på Jack så att han har det bra!
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR


Design