Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Det är okej att släppa ut sina bröst här!

Skrivet:    ·  Familj
Åter igen så tas den stora diskussionen om offentlig amning upp! För mig är det helt naturligt att man ammar sitt barn om den blir hungrig, det är helt normalt, vart man än befinner sig! Själv hade jag alltid en filt över då jag helst inte vill visa mina bröst för vem som helst, men alla ska kunna amma sitt barn.

Nu har organisationen Amningshjälpen startat en kampanj som ska stötta de ammande kvinnorna genom att sätta upp amningsskyltar.
Första tanken jag hade var, nej vad sorgligt att det har gått så långt att det ska behöva sättas upp skyltar för att vi mammor ska kunna ge vårat barn föda.
Amningshjälpens mål är att vi ska känna oss tryggare, speciellt nyblivna mammor, att det faktiskt är helt okej att slänga fram sina bröst just här när det väl gäller.
Man vill ju inte smyga med ammandet eller att i värsta fall hänvisas till toaletten, som tyvärr förekommer!

Tyvärr är det inte alla offentliga platser som vill sätta upp denna skylt för olika skäl, men de gym, caféer och restauranger som har denna skylt vill signalera till oss att "kom gärna hit och amma ditt barn, det är helt okej". Tanken med denna skylt är ju såklart inte att det ska visa vart man får och inte får amma, utan att hjälpa oss mammor att känna sig trygga med att amma.

BRA initiativ amningshjälpen!


 Här är jack bara några veckor gammal och det var första gången jag ammade offetligt, på en parkbänk på liseberg!

 
 
 
♡leyla andersson♡
Skrivet: 2015-04-20,  kl. 21:30:43 Blogg:  http://leylaandersson.blogg.se/

Håller helt med dig! !! Bra grej dom startat! :)

Svar: Ja det känns ju verkligen så bra :D
Hanna Lenngren




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR


Design