Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Äppletider!

Skrivet:    ·  Mat & Bak, Träning och hälsa
Nu när det finns mogna goda äpplen så får man allt ta vara på dem! Ja det finns en hel del saker som man kan göra. Men just i dag så blev jag så sugen på torkade äpplen så jag googlade och började med en gång! Så detta kommer bli smaskens till idol ikväll!!!
 
 
Gör såhär:
Sätt ugnen på 100 grader varmluft.
Skala äpplen. 
Hyvla tunna skivor med potatisskalaren tills du kommer in till tjärnhuset.
Klä plåtar men baklåtspapper och lägg ut skivorna (ej omlått)
Sätt in i ugnen och sätt en grytvante eller något annat i mellan luckan så att det blir en liten springa så att ångan kommer ut.
Jag tror jag hade mina i ugnen någon timma, men man får kolla emellanåt.
Stäng av ugnen och lått de svala innan du tar ut dem!
 
För en extra smaktouch så pudra över lite kanel innan du sätter in dem i ugnen!
 
 



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR


Design