Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

v.23 (22+1)

Skrivet:    ·  Bebis i magen
Barnet är nu redan 20 cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 465 g i början av vekan och ca 550 g vid veckans slut.
Man kan fortfarande ana skelett och hud organ genom barnets hud.
Barnets hörsel förbättras och det kan urskilja olika ljud både inifrån och utanför din kropp.
När barnets föds kommer det att känna igen din röst både på tonläget och på rytm.
Man kan nu stimulera barnets utveckling av nervsystemet genom att prata med och sjunga för barnet redan nu.
Helt fantastiskt alltså! Får la gå runt och prata o sjunga hela dagarna då ;)

För övrigt så tycker inte jag att magen ser så stor ut, men om jag ställer mig på vågen så har jag ändå gått från 63 till 68 kg! herre gud! :O nu får gärna vågen stanna ett tag! Och sluta med dessa natt mackor! Några tips?
 
 
 
 
 
♡Cissi♡
Skrivet: 2014-01-08,  kl. 14:24:30

Lägg inte ner för mycket tanke över att du går upp i vikt, det är ju helt naturligt, Bosse behöver all näring hen kan få. Är det mackor som är din craveing så låt det vara det. Du kommer gå ner "extrakilona" snabbt efter BF, tänk på att Bosse väger en del och ammar du sen, så går du också ner i vikt (har har jag hört) njut av graviditeten och allt goda som hör till <3

Svar: Tack Cissi :) Jo vet att man inte ska nojja sig över en sådan sak, men samtidigt känns det lite jobbigt att gå upp så fruktansvärt fort!Amning har jag hört att de förbränner väldigt mycket så hoppas att man kan få gå ner de kilo man vill sen med hjälp av lite promenader i början oxå :)
Hanna Lenngren




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR


Design