Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Orolig..

Skrivet:    ·  Vardag
Ja det är ju så mkt som kommer att hända nu. 
Först måsta jag fixa detta med försäkringskassan för jag vet inget om mamma ledighet! Totaly lost! Men det få jag och Rickard fixa nästa vecka så att det inte blir allt för sent!

Sedan så har jag hur många frågon som helst över hur man ska bete sig som mamma, hur man ska ta hand om en lite bebis och alla andra frågor som kommer upp i huvuet!
Det som jag stör mig mest på är att det ej kommer vara mammagrupper i år! Är för många som ska ha barn år 2014 så då har de inte tid till mammagrupper... det är väl de som är det allra bästa med nybliven mamma, att få tips och andra bra råd av andra mammor! 
Visst, man kan ju prata med sin barnmorska, men det är verkligen inte samma sak + att det är ju alltid kul att hitta nya kontakter!
 
Den tredje saken är att flytta hemmifrån. Sjukt läskigt! Vart ska vi bo? Allt som ska köpas in! 
Vi får sitta och göra en lista på allt vi redan har och vad vi behöver köpa in. Är ju inte bara bebis grejjer lixom... Tänk allt till köket lixom? :O

Aja, de kommer säkert att gå bra med allt. Men jag kan inte sluta tänka på alla dessa saker!
Ska hoppa in och jobba i morgon, känns gött att dra in lite money iaf! Blir ju inget med Lidköping då med mamma tyvärr som var bestämt. Det får kanske bli på fredag ist ;) Måste ha en ny BH känner jag, som passar xD
 
 
♡Linnea♡
Skrivet: 2014-01-08,  kl. 21:33:13

GRATTIS Hanna! Tänk så fantastiskt att du har en liten person som växer i dig! Stort! :)
Och så vill jag bara säga att jag tror du kommer bli en jättebra mamma, oavsett i vilken ålder eller situation man blir gravid så finns det nog inte en enda mamma som inte oroat sig en massa innan, men har de fixat det så är jag övertygad om att du också kommer göra det! Det viktigaste är ju att man har kärlek, allt annat, praktiskt osv. löser eller lär man sig ju längst vägen!

STOR Kram! :)

Svar: Tack så mycket! :D Ja det är verkligen en helt underbar känsla :)Jo man kommer säkert in i mammarollen ganska fort så det löser sig nog!

Kram kram <3
Hanna Lenngren

♡Therese♡
Skrivet: 2014-01-08,  kl. 22:37:34

Du kanske kan sätta ihop en egen mammagrupp? :) Sätt upp en lapp och be andra mammor höra av sig om de också vill ta en fika och prata om roliga saker eller sånt som oroar en. Bra sätt att lära känna andra med småbarn kan jag tro :) Kanske hittar en kompis till lillen med? :)

Svar: JA jo det vore ju en del, men då är de ju när alla kan osv... Orkar inte att arrangera något sådant nu heller xD Tar för mkt ork för mej haha! :D
Hanna Lenngren




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR


Design