Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

just don't forget it girls

Skrivet:    ·  Huskurer & Tips
Ne exakt! Lika viktigt som att ha på sin rena underkläder, lika viktigt med rena sminkborstar!
Det samlas miljontals bakterier i en borste redan första dagen! Om man vill ha en fin hy så ska man absolut inte glömma detta!
 
Tvätta med diskmedel och jummet vatten i handflatan. Brukar får tvätta en borste 2-3 ggr innan allt gammalt smink är borta.
Glöm inte heller att tvätta ur sminkväskan!
Hur ofta? Ja helst 1 gång i veckan. Beror lite på hur ofta man sminkar sig, men de bildar lika mycket bakterier ändå när det finns så kallade rester kvar på borsten.
 
Detta är inte alltid man tänker på detta. Jag brukar glömma av det ganska ofta. Men eftersom mitt puder gick sönder så hade jag inget val att tvätta alla grejjer. Sååå jobbigt med en massa mosat puder i väskan..
 
 
♡Ehlin♡
Skrivet: 2014-01-24,  kl. 16:58:22 Blogg:  http://www.forsdal.blogg.se

Åååå det där har hänt mig med. Jag brukar faktiskt storstädning hela sminkväskan efter ett tag då jag tycker allt blir brunfärgat av alla bortstar som jag bara har nerslängt där i. >_<

Svar: Haha ja, det är inte så mysigt precis xD
Hanna Lenngren




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR


Design