Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Baby shower, hur funkar det?

Skrivet:    ·  Bebis stuff
Kollar runt på andra mamma bloggar och vill veta hur en baby shower går till.
Vore jätte kul att fixa en så att man kan baka och bjuda på goda godsaker och att fixa så att man kan träffa alla sina vänner eftersom de bor så utspritt som sagt.

Men då är det ju ett problem. Läser ju att en del tycker att man ABSOLUT inte fixar sig sin egna shower eftersom: "Hallå! Kom till mig med massa presenter" Och det håller jag med om att så vill man ju inte att folk ska tolka det.
Så de flesta blir ju "överraskade" av sina vänner som har fixat ett sådan för en. Men då känner jag att "Hallå mina vänner! Nu måste ni fixa en shower till mig" Då tycker jag att man begär för mycket, och det blir bara pinsamt..
Ne, hur ska man egentligen tolka detta?

För alla säger ju att en shower går ju ut på att "fira" barnet, och just med presenter.
Ne jag vet faktiskt inte ärligt talat!

Vad tycker ni om just baby shower och hur det ska gå till?
 
 
♡Matilda♡
Skrivet: 2014-01-22,  kl. 20:23:47

Hej! Var på babyshower nyligen och det var en tjej som arrangerat allt med inbjudan lekar osv åt den gravida! Inget man bjuder in till själv,sånt som kompisarna ordnar ;)

Svar: Ja, precis de jag tänkte :)
Hanna Lenngren

♡Ehlin♡
Skrivet: 2014-01-22,  kl. 20:37:59 Blogg:  http://www.forsdal.blogg.se

Jag är rädd för att det är något som kompisarna ska ordna annars, som du skriver, så får man känslan av att man är girig efter presenterna bara. ;)))
Men jag hade ingen som ordnade det till mig. Men däremot fick vi massa presenter sen på våran sons dop. :)

Svar: Ja men exakt. Tycker att det vore lite konstigt att fixa en själv. Men tycker ju att det är grymt kul att anordna sådan själv med cupcakes och dukning mm. Tänkte bara att det vore kul att få ihop sina vänner lixom.Men ja absolut, man har ju ett dop, men det är inte säkert att man kan bjuda in alla sina kompisar heller eftersom det är en del med släkt och så.
Så just därför det vore kul att anordna något innan. Fast man kan ju även träffas efter födseln.. kanske är mysigare :)
Hanna Lenngren




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR


Design