Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

V.28 (27+1)

Skrivet:    ·  Bebis i magen

Idag är en sådan dag då inte allt är ok! Vill egentligen inte skriva inlägg om "min dåliga dag" eller något liknande. Men jag är ju faktiskt bara en människa, så allt är inte prima ballerina jämt och ständigt. Specielt inte när man är med barn som alla tror.

Var på besök på Mvc i dag för rutinkontroll så att allt funkar fint där inne hos bebisen.
Då tog jag upp lite saker som bekymrar mig.

1, Jag är inte alls glag över att jag är med barn, känner inte den känslan alls. Fast jag verkligen vill vara glad! För att vara med barn ångrar jag inte.

2, Jag sover dåligt på nätterna och jag har ingen matlust de flesta dagar.

3, Jag tvivlar starkt på mina känslor och blir almänt ledsen och deppig mer än vad jag är glad.

4, Jag vill helst vara för mig själv och vill/orkar inte ha kontakt med tex, Rickard, kompisar, och vissa dagar med familjen.

Det jobbigaste kommer när folk frågar hela tiden hur det är, och om det ska kännas kul att bli förälder. Speciellt släkten.
Då får man stå där med fejk smilet och bara säga hur fantastiskt allt ska bli... fast jag egentligen bara vill säga att jag tycker detta är fruktansvärt jobbigt och är inte alls glad över detta.

Min barnmorska sa då att detta var helt naturligt att tycka och känna såhär under graviditeten. Men att hon ändå ville råda mig att gå på föräldrarrådgivning ganska snart.

Jag har alltså fått ett slag av deprition och brukar försvinna strax efter förlossningen. Så hoppas att det gör de. Men hon sa även att det är från person till person.
Men ska ändå gå på familjerådgivning så blir det nog något bättre.

Så nu fick jag ett svar på allt detta, o det känns så skönt.  Så nu finns det iaf en förklaring till allt, som att jag inte har något motivation till något eller vill direkt umgås med folk. Men det får jag försöka att ändra på!

 

 
♡Amanda♡
Skrivet: 2014-02-12,  kl. 16:10:30

Tänk på vad vi pratade om, vi tjejer. När du mår bra finns vi här, mår du dåligt finns vi här ännu mer. Vi vet inte när du mår bra eller dåligt men vi finns här för att pratas med, eller säga absolut inget alls. Försvinn inte igen. Vi saknar dig och vill att du ska må bra <3

Svar: Jo ja tänker på de hela tiden. Men vissa dagar har jag verkligen ingen vilja till nånting. Och då vill jag bara vara själv. Är verkligen inget illa mot dej/er <3
Hanna Lenngren

♡Amanda♡
Skrivet: 2014-02-12,  kl. 18:40:35

Men de dagar du inte mår dåligt..

Svar: nene de e klart :) <3
Hanna Lenngren




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR


Design