Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Ett Freak

Skrivet:    ·  Bebis i magen, Vardag
Just nu är jag pist på Rickard! Ville att han skulle komma till mej i dag för jag ville inte vara själv.
Men han kom inte just då när jag ville. Han skulle väll se på hockeyn som alla andra. Men sedan efter 2 timmar så bad jag honom att inte komma eftersom jag inte kände för det längre. Ville bara vara helt sj!
Haha jag kan verkligen inte bestämma mig. Detta är värre än pms känner jag. Är det verkligen såhär när man är gravid? 
Läser ju många mammabloggar just nu, och jag ser ju tydligt att det inte bara är jag som har ett vridet humör!
 

Sedan har jag aldrig tyckt om kort snaggat hår på killar! Har inte brytt mig speciellt mycket om de. Men just nu så har Rickard gått o snaggat av sig håret. 
Jag kan inte änns se på honom just nu! Blir irriterad och förbannad bara på den saken. 
 
Haha ja kan man tänka sig att en sådan lite sak kan irritera en? xD Tur att det växer ut igen :)
 
♡Lovisa♡
Skrivet: 2014-02-23,  kl. 20:12:43 Blogg:  http://auroraaxelssons.blogg.se

Det är väldigt normalt det du känner! När man är gravid så får man skylla allt på hormonerna ;)
Ta det lugnt hjärtat, det löser sig :) <3

♡Lovisa♡
Skrivet: 2014-02-23,  kl. 20:12:44 Blogg:  http://auroraaxelssons.blogg.se

Det är väldigt normalt det du känner! När man är gravid så får man skylla allt på hormonerna ;)
Ta det lugnt hjärtat, det löser sig :) <3

Svar: Skönt att höra :) Men känns ändå fel ibland att just skylla ifrån sig på dessa hormoner
Hanna Lenngren

♡Anonym♡
Skrivet: 2014-02-23,  kl. 21:24:00

Sluta hålla på och skylla allting på Rickard och att du är gravid det är fan ingen sjukdom att vara gravid... Du har grymt mycket mer problem än att du är gravid. Gå och prata med en psykolog så att du kan komma ur det här! Det här är inte första blogginlägget eller utspelet som tyder på det! Vill du att ni överhuvudtaget ska få det här att fungera är det dax att ni börjar jobba som ett team annars kan ni lägga ner med en gång så slipper ni göra varandra illa. Att få barn är inte lätt och om ni inte samarbetar till 100% lyckas det aldrig. Sök hjälp !!!

Svar: Jag antar att du är en kille eller oxå en tjej som inte har den erfarenheten av att vara gravid. Så jag tänker inte ta denna diskussion med dig! Har pratat om detta med min barnmorska och det var helt klart normala tecken på depprition och att de kommer gå över förhoppningsvis. Och som jag minns det så var jag inte sånhär innan allt hände. Men vad vet jag... du kanske känner mig bättre än vad jag gör!
Hanna Lenngren

♡Anonym2♡
Skrivet: 2014-02-23,  kl. 21:32:17

Word!

♡Anonym2♡
Skrivet: 2014-02-23,  kl. 21:32:17

Word!

♡Anonym♡
Skrivet: 2014-02-23,  kl. 21:41:54

Det stavas depression...

Svar: Ja men du verkar ju ändå fatta vad jag menade. Eller hur? Så varför göra en stor sak av de lixom...
Hanna Lenngren

♡Anonym♡
Skrivet: 2014-02-23,  kl. 23:59:31

Ta ingen skit Hanna :) de kommer att gå fint! :) Och de är inget fel på dej, är man anonym och gnäller så vågar man inte stå för va man tycker så bry dej inte! :) Dina vänner finns alltid här! :)

Svar: Haha ne det gör jag absolut inte :) Var beredd på att att det skulle dyka upp en och annan dum kommentar. Jag vet att jag har mina kära vänner och massa andra bra människor omkring mig :)
Hanna Lenngren

♡Anonym♡
Skrivet: 2014-02-24,  kl. 00:49:05

Ta det bara lugnt. Ni måste hålla ihop nu. Det är vanligt att hormonerna spökar men det kan också vara svårt som kille att sätta sig i den situationen. Om du förstår vad jag menar. Jag tror inte du är arg på honom på riktigt. Försök och prata med varandra lugnt och sansat så kommer det nog ordna sig. Ta hand om dig och varandra.

Svar: Jo ja vet. Vi pratar en hel del men inte alltid att det löser sig på bästa sätt då. Men detta blir nog bättre med tiden
Hanna Lenngren

♡Kaffehörnan♡
Skrivet: 2014-02-24,  kl. 03:16:43 Blogg:  http://www.kaffehornan.se

Det bubblar och sprätter :)

Svar: Oja ;)
Hanna Lenngren

♡Anonym♡
Skrivet: 2014-02-24,  kl. 10:07:29

Du verkar varken vilja ha barn eller rickard.
Det enda som kommer från din mun är klagomål på precis allt.

Svar: Verkar? Visst, jag kan erkänna att jag känner så vissa dagar, och det vet Rickard om. Men eftersom jag inte riktigt kan kontrollera alla känslor just nu så försöker jag åtminstone eftersom detta kan bara bli bättre!
Allt? Alla får vi utbrott ibland?
Hanna Lenngren

♡Cussi♡
Skrivet: 2014-02-24,  kl. 11:30:10

Åh ack vad folk ska klanka ned och gnälla.
Graviditetsdeprission är hur normalt som helst. Det är massor av "nya" hormoner som spökar och oftast så är det den som lever i dem som lever i nära relation med den havande som blir drabbad av dessa utbrott.

Man mår inte alltid bra och det måste man få visa. En blogg är en öppen dagbok och vill man inte läsa pm de mindre bra dagarna så är det bara att bläddra vidare !

Sköt om dig Hanna.

P.s jag vet att vi inte setts på hur länge som heldt och vi faktiskt egentligen bara är ytligt bekanta genom Annika, men känner du för att prata av dig eller komma ifrån så är det bara att höra av sig :)

Svar: Cicci, jag håller med dej totalt! Tack! Alla har vi inte bra dagar och varför ska inte folk få veta de? Allt är ju lixom inte tipp topp jämt.
Och ja, de väljer själva om de vill läsa min blogg eller inte. Läser massor av mammabloggar just nu och känner mig inte onormal om man ska jämföra med dem.

Tack Cicci. Du är en bra vän :)
Hanna Lenngren

♡Anonym 2♡
Skrivet: 2014-02-27,  kl. 11:45:53

Som sagt...
Det stavas depression, graviditetsdepression

♡Malin♡
Skrivet: 2014-03-08,  kl. 19:35:29 Blogg:  http://malinquist.blogg.se

Det är som andra säger: det är vanligt med graviditetsdepression och vanlig depression får ofta "utslag" när man känner sig säker i sin tillvaro eller hur man nu ska säga. Så även om du just nu känner att du inte vill vara med Rickard så är det egentligen helt tvärtom, du vill vara med honom (förutom i just den stund du får ett utbrott), du har dessutom svårt att visa det för honom. Med prata med någon du litar på om detta så kommer det gå toppen bra :)

Svar: Jo jag tror att allt kommer bli bättre så fort plutten kommit ut :)
Hanna Lenngren




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR


Design