Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Jobbig natt!

Skrivet:    ·  Bebis i magen, Vardag
Så skönt att slippa vara orolig nu iaf! Vi kom hem från BB runt 1 i natt och jag var dödstrött!
 
De senaste 2 dagarna så har jag kännt mindre rörelser och buffrar än vanligt och blev då lite orolig. Vissa stunder känner jag inget alls, så man börjar ju undra om detta är normalt?
 
Men i går kväll så ringde jag till förslossningen och fråga om det brukar vara såhär när det är så pass nära.
Hon uppmanade mig då att dricka något kallt och lägga mig på vänster sida i 2 timmar. Under dessa timmar skulle jag anteckna ett streck för varge buff/rörelse jag kände. Sedan skulle jag höra av mig igen.
 
Efter dessa 2 lååånga timmar så ringde jag upp ingen och checkade av om jag skulle komma in eller inte. Jag hade fått ihop 31 rörelser, men inte alls lika starka som jag brukar känna just på kvällen. 
Då tyckte hon jag pratade med att jag skulle komma in och kolla av läget iaf.
 
Då fick jag ligga där med lite grejjer på magen som kollade av bebisens hjärtslag och mina värkar. Skulle ta mellan 10 min och en timme, beroende på om barnet var vaket eller inte. Men såklart fick jag ligga där i en hel timma och det var verkligen segt kan jag säga... Men det var de värt. 
 
Just i slutet så kände jag äntligen en riktig "hård" spark och diagramet visade då att jag hade en riktig värk där. Gjorde ju lite smått ont får jag säga. Men allt var helt normalt så vi kunde vända hem och slappna av :)
 
I dag har det vart ganska lungt i magen oxå, så det är bara att fortsätta vänta!
 
Nu ska jag iaf snart dra till staden för att fixa lite på F-kassan och möta upp mamma för lite inköp av blommor mm!
Ha en bra Onsdag alla <3
 
 
 
 
♡Johanna♡
Skrivet: 2014-05-14,  kl. 14:15:44

Va fin du är hanna!! Nu får bosse ta och komma ut snart, kan inte vänta! ♥♥

♡Nathalie♡
Skrivet: 2014-05-14,  kl. 15:03:33

Våran bebis rörde sig också mindre där inne mot slutet, till oss sa det att det beror på att han inte hade så mycket plats att röra sig på längre.

Vet inte när du har beräknat men kul att det börjar hända något i alla fall! Bra att du lyssna på dig själv och åkte in ändå, när mina värkar hade hålt på i 12 timmar kände jag att det var dags att åka in trots att det bara var 5 min mellan. När vi kom in var det öppet 5 cm och värkarna blev inte tätare någonsin, så man ska alltid lyssna på sig själv och kroppen för barnmorskorna vet inte alltid bäst! :)

/Nathalie (känner Frida)




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR


Design