Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Mickey Mouse

Skrivet:    ·  "Bosse", "Bosse" stil och kläder
Medans pluttis sitter framför sitt favoprogram på tv ( my little ponny) så får jag passa på att göra ett inlägg!
I dag fick det bli Musse pigg kläderna :) Kanske något stora fortfarande men det tar nog inte så lång tid tills han har vuxit i dem ;) Inte bara newbie kläderna som är fina på kappahl!
Sedan väntar vi även besök av mormor i dag som ska komma med lite grejer till dopet som ska ske i helgen :)
Så det är full rulle nu kan jag säga, mycket som ska bakas och göras i ordning :)
 
Måste även skryta lite :) I dag så vände Jack på sig för första gången :D Från mage till rygg! Det är mammas pojke de <3
 
 
 
 
♡P♡
Skrivet: 2014-08-28,  kl. 13:39:59

Du har skrivit ett par gånger nu att Jack tittar på TV.

Hur tänker du då?? vet du hur skadligt det är för en sån liten att titta på TVn överhuvdtaget??

♡P♡
Skrivet: 2014-08-28,  kl. 13:43:39

För några år sedan konstaterade en amerikansk studie att en tredjedel av alla amerikanska tremånadersbebisar såg på TV regelbundet, och att många föräldrar var av den uppfattningen att det var bra för barnet.

Sedan dess har det kommit en rad larmrapporter kring TV-tittandets negativa effekter: TV-tittande i låg ålder gör att koncentrationsförmågan försämras och risken för sömnproblem ökar.

"Regelbundet TV-tittande före tre års ålder har kunnat kopplas till inlärningssvårigheter, och barn under två år bör aldrig hamna framför TVn. Särskilt skadligt tros tidigt TV-tittande kunna vara för de mindre barn som har anlag för t ex ADHD."

http://www.tryggabarn.nu/0-ar/barns-utveckling/barn-och-tv-tittande

Finns hur många studier som helst...Sen gör alla föräldrar hur dom vill! Jag undrar som sagt bara hur du tänker/resonerar?


Svar: Hej! Om jag ska vara ärlig så har jag inte alls tänkt på detta. Men börjar ju fundera kring detta nu när du nämner det. Jack kollar ju inte tv regelbundet. Men det blir ju att han ser på tv:n när vi kollar på tv:n på kvällarna. Men jag ska fråga BVC nästa gång jag ska dit :) Jag tackar för upplysningen!
Hanna Lenngren




DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR


Design