Startsidan  ·   Instagram  ·   Twitter  ·   Tumblr

Barn för evigt!?

Skrivet:    ·  Vardag

                 


                   Tänk om man kunde få vara liten igen!              
                  

                   Springa barfota i det blöta gräset på sommarmorgonen innan

                   mamma och pappa hade stigit upp i sängen eller äta en stor glass med hela

                   ansiktet och sprang omkring och inte tänkte på hur man såg ut. 
                  

                   Kunde cykla omkring med sin cykel med stödhjul,             
                   och var glad för att man hade lärt sig cykla.
                   Ja, man fick lite skrapsår på knäna ibland om man trilla,

                   med det var så man lärde sig cykla.

 

                   

 

                   När jag var liten ville jag bli stor,

                   bo i ett eget hus och att man kunde göra vad man ville.

                   Ville bli en stor konstnär. Ja, det var min högsta dröm då.

                   Man kunde bara fantisera hela dagarna och inte tänkte på annat.

 

                   Nu är jag svart 17 år, och ja tycker att jag är gammalxD 

                   Vill inte bli äldre! Nu vill jag bara vara lite igen!

                   Nu sitter man bara här framför en dator och pluggar

                   och måste tänka på skolan och framtiden.


                   

 

 

  • Kommer jag få ett bra jobb? Eller ett jobb över huvud taget?    
  • Kommer jag ha familj?
  • Får många barn?
  • Kommer jag gifta mig?
  • Kommer jag ens finnas?



DITT NAMN*
Kom ihåg mig?

DIN EMAIL (publiceras ej)


DIN BLOGG


DIN KOMMENTAR


Design